Bliv praktikant på CPH PIX

Vi søger lige nu praktikanter til alle vores afdelinger med start 1. august.

CPH PIX er Danmarks største spillefilmfestival for filmfans i alle aldre med et program bestående af 180 film fra hele verden samt en række koncerter, debatter, workshops og andre særevents, der er med til at gøre festivalen til en af Københavns mest profilerede kulturbegivenheder.

Næste udgave finder sted fra 28. september til 11. oktober, og i den forbindelse søger vi praktikanter til alle vores afdelinger, herunder program, event, kommunikation, marketing og børn- og unge.

Som praktikant kommer du til at indgå i et team med 2-5 andre praktikanter samt en række af festivalens fastansatte. Du kommer til at få praktisk erfaring inden for en lang række områder afhængig af afdeling, mulighed for at sætte dit eget præg på festivalen og ikke mindst et stærkt socialt sammenhæng på tværs af hele festivalholdet.

Nedenfor kan du læse mere om de forskellige afdelinger. Bemærk, at alle afdelinger vil være involveret i e-mail markedsføring (direct mail) af festivalens program, hvilket kræver både research, indsigt i programmet samt gode skriftlige kommunikationsevner.

Program

Med opstart 1. august bliver du kastet i ilden fra første dag, når vores program skal finpudses, organiseres og formidles til vores publikum. Dine arbejdsopgaver består i store dele af research, kontakt med distributører verden over, forhandling af enkelte filmtitler, udformning af årets trykte program (fra tekster til billeder) samt formidling af programmets indhold. Når programmet er på gaden, vil du enten skulle arbejde med den praktiske filmkoordinering eller med vores kommunikationsafdeling om at formidle filmprogrammet til publikum.

Vi lægger vægt på, at du kan arbejde struktureret, har et sundt forhold til research og selv tager initiativ til nye opgaver. Du kan lide at skrive - og gør det godt og fejlfrit - og du er ikke er bange for at gribe knoglen, når det er nødvendigt. Vi forventer, at du er filmglad, og er du oven i købet velorienteret ud i nogle af filmverdens mange kringelkroge, er det bestemt ikke en ulempe. I løbet af praktikperioden vil der også være noget tastearbejde i festivalens database, så det skal heller ikke afskrække dig. Det er et must, at du kan begå dig på engelsk i skrift såvel som tale.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Niels Lind Larsen/ niels@cphpix.dk

Event

Som eventpraktikant vil du indgå i et team, der samlet set skal sørge for planlægning og afvikling af festivalens mange events. Du bliver tildelt dit eget område og får direkte erfaring med musikevents, premierer og fester, seminarer og talks eller events for børn, unge og familier. Derudover vil du i tæt samarbejde med festivalens eventansvarlige også være med til at planlægge en række andre events på tværs af områderne.

Dine arbejdsopgaver vil variere i løbet af praktikperioden, men består i store dele af budgetlægning, udarbejdelse af produktionsplaner, løbende dialog med samarbejdspartnere og ikke mindst koordinering og afvikling af eventproduktionerne under festivalen. Du vil også stifte bekendtskab med direct marketing og kommunikationsopgaver, men grundlæggende består din opgave i at planlægge og udføre festivalens events, der alle udspringer af årets filmprogram.

Der vil være travlt op til deadline, og derfor forventer vi, at du kan håndtere stressede situationer og stadig bevare det gode humør. Du kan arbejde struktureret, bevare det gode overblik og selv tage initiativ til nye opgaver. Under festivalen vil der være en del afhentning og håndtering af teknisk udstyr, så lavpraktiske opgaver må ikke afskrækker dig. Kørekort samt erfaring med lignende produktioner er en stor fordel, men ikke et krav. Bemærk gerne i din ansøgning, hvilket af de fire områder: musikevents, premierer og fester, seminarer og talks og events for børn, unge og familier, du ønsker at arbejde med.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Ditte Drehn/ ditte@cphpix.dk

Kommunikation

Som kommunikationspraktikant kommer du til at prøve kræfter med PR og community management.
Dine arbejdsopgaver består i at finde og vinkle de gode historier på tværs af festivalens program, skrive pressemeddelelser og nyhedsbreve, være i løbende dialog med journalister, producere indhold til Facebook, Twitter og Instagram samt opdatere festivalens hjemmeside. Du vil kort sagt være med til at sikre, at festivalens indhold når ud til publikum.

Du får ansvar for dine egne mindre projekter - fra idefase til planlægning og udførelse. Derfor forventer vi, at du tænker kreativt, har et sundt forhold til research, og at du kan arbejde struktureret og selv tager initiativ til nye opgaver. Vi forventer, at du kan lide at skrive - at du gør det godt og fejlfrit, og at du kort og præcist kan pitche en historie over telefonen. Du interesserer dig desuden for kommunikation, og tjekker jævnligt dine feeds på sociale medier. Er du flydende på engelsk i skrift og tale er det kun et plus.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Sofie Bjerregaard/ sofie@cphpix.dk

Visuel kommunikation og videoproduktion

I forbindelse med årets festival søger vi to praktikanter, der har lyst til at assistere vores kommunikationsafdeling med grafisk produktion og videoindhold til festivalens egne kanaler.
Dine arbejdsopgaver ligger i spændingsfeltet mellem kommunikation, videotilrettelæggelse og grafisk design, og vil primært bestå i at bidrage til udviklingen af nye indholdsformater med særlig fokus på indhold og videoproduktion til web og sociale medier samt opsætning af flyers, annoncer, nyhedsbreve, invitationer og lignende markedsføringsmateriale.

Du får mulighed for at forme en rød tråd og sætte dit eget præg på indhold til festivalens egne platforme og sociale kanaler. Derfor forventer vi, at du kan tænke kreativt, har stor æstetisk sans og er eminent til at omsætte ideer til visuelle udtryk. Du kan arbejde struktureret og levere opgaver af høj kvalitet i et hurtigt tempo. Da du selv skal bidrage til alle produktionens faser forventer vi, at du har stærke tekniske færdigheder og er rutineret bruger af Adobe-pakke samt Final Cut, Premier eller et andet videoredigeringsprogram. Har du erfaring med WordPress og motion grafics er det kun et plus. Vedhæft gerne portfolio til din ansøgning.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Sofie Bjerregaard/ sofie@cphpix.dk

Marketing og produktion

Som praktikant i marketingafdelingen får praktisk erfaring med salg og markedsføring af en stor kulturbegivenhed med plads til nye ideer. Dine arbejdsopgaver vil variere i løbet af praktikperioden, men består i store dele af distribution og koordinering af flyers, programaviser og andet markedsføringsmateriale, planlægning og afvikling af sponsorevents, løbende dialog med samarbejdspartnere, oplæring af og kontakt til festivalens mange frivillige, håndtering af billetter og rabatordninger samt research og outreach til nye publikumsgrupper. Under selve festivalen vil du desuden få ansvaret for den daglige drift af vores festivalcentrum i samarbejde med marketingkoordinatoren.

Du vil ofte være festivalens ansigt udadtil, og dermed en vigtig relation til vores publikummer og internationale gæster. Derfor lægger vi stor vægt på, at du er imødekommende og har et godt øje for service. Du har gode koordineringsevner og lavpraktiske opgaver afskrækker dig ikke. Er du flydende på engelsk i skrift og tale er det kun et plus. Da der skal køres meget under festivalen, er kørekort ligeledes en meget stor fordel.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Sofie Bjerregaard/ sofie@cphpix.dk

Børn & unge

Vil du være med til at udvikle og formidle aktiviteter for børn og unge under CPH PIX? Så er det måske dig, vi leder efter. Vi har allerede udvalgt en række film til festivalens skole- og familieprogram BUSTER, men skal nu igang med at udvikle undervisningsmaterialer og ikke mindst formidle og afvikle en masse filmoplevelser for børn, unge og skoler.

Som praktikant i vores børne- og ungeteam får du praktisk erfaring med at udvikle, præsentere og afvikle kulturtilbud med fagligt og dialogskabende indhold for børn og unge. Dine arbejdsopgaver består i at forme og afvikle aktiviteter, der rækker ud over filmprogrammet, research og tilrettelæggelse af inspirations- og undervisningsmaterialer samt formidling og outreach af festivalens skoleprogram til skoler og institutioner i Københavnsområdet.

Du vil både få ansvar for konceptudvikling, budgethåndtering, tilrettelæggelse og afvikling. Derfor forventer vi, at du kan tænke kreativt, arbejde struktureret og har stor interesse for at skabe og formidle kulturtilbud til børn og unge  både til underholdning og undervisningsbrug. Vi forventer ligeledes, at du har mod på selv at tage initiativ til nye opgaver, at du kan lide at skrive - og gør det godt og fejlfrit - og ikke er bange for at gribe knoglen, når det er nødvendigt.

Læs mere om praktikstillingen her.

Kontaktperson for yderligere spørgsmål: Sidsel Søgaard Spas/ sidsel@cphpix.dk

Praktisk info

Praktikperioden løber fra 1. august til 1. november. Arbejdstiden er som udgangspunkt fuldtid (37 timer), men arbejdspresset varierer, og vi tager selvfølgelig hensyn til dit studie. Praktikken er ulønnet og det er derfor vigtigt, at du kan bruge den som led i en igangværende uddannelse.
Det er en forudsætning, at du kan dedikere al din tid (også weekender) under festivalen fra 28. september til 11. oktober.

Sådan søger du

Ansøgningsfrist er 17. april 2017 kl. 12.00. Vi indkalder løbende til samtaler. Send en motiveret ansøgning samt CV til praktik@cphpix.dk. Husk at bemærk i din ansøgning, hvilken af ovenstående afdelinger, du søger.

Vi glæder os til at høre fra dig.